• 0212 603 96 66

LİMİTED ŞİRKETİN AYLIK GİDERLERİ NE KADAR ?

  • 03.06.2023

  LİMİTED ŞİRKETİN AYLIK GİDERLERİ NE KADAR ?


 

  Limited şirketlerin, faaliyetlerini  devam ettirdiği sürece, her ay oluşan çeşitli gider ve maliyet kalemleri bulunmaktadır.

 

    Öncelikle belirtmek gerekirse; “Limited şirketlerin aylık giderleri nelerdir ? , Limited şirket için aylık oluşan masraflar ne kadar ?” gibi soruları için,  “net şu kadar masraf oluşur” şeklinde bir cevap verilmesi kısmen doğru olmayacaktır.  Çünkü, limited şirketin aylık giderleri ne kadar sorunusun cevabı,  şirketin büyüklüğü, faaliyetleri, personel çalıştırılması gibi bir çok unsuru içeren komplike bi konudur.

 

     Limited şirket kurduğunuzda, her ay oluşacak masrafları merak ediyorsanız, bu makalemizde, limited şirketlerin aylık oluşan gider kalemlerini, detaylı olarak ele alacağız. Bu bilgilerle, limited şirketiniz için her ay oluşacak masraf kalemlerini üç aşağı beş yukarı, yaklaşık olarak hesaplayabilirsiniz.


 

 2023 YILINDA LİMİTED ŞİRKETLERİN AYLIK ÜCRETLERİ NELERDİR ?

 

      Limited şirketler kurulduğu tarihten itibaren, her ay ve çeşitli diğer dönemlerde ( üç aylık, altı aylık, yıllık gibi) oluşan sabit ve değişken maliyet kalemleri bulunmaktadır. 

 


 LİMİTED ŞİRKETİN AYLIK SABİT GİDERLERİ

 

     Limited şirketin sabit giderleri, firmanızda hiçbir ticari aktivite olmasa bile , çeşitli dönemlerde ( aylık, üç aylık, yıllık vs.)  oluşan masraf kalemlerini ifade etmektedir.

 

   2023 Yılındaki minimum gereksinimlerle bir limited şirketin aylık sabit maliyetleri aşağıdaki gibidir.

 

1- Vergi beyannameleri Damga Vergileri ;


a - Katma Değer Vergisi (KDV) ‘nin Damga vergisi ; 194,60 TL . Aylık olarak ödenmektedir.

 

b- - Muhtasar Damga vergisi & Stopaj ve;  İşyeriniz kira ise ve kira için fatura alınmıyorsa (mülk sahibi gerçek kişi ise )  net kira bedelinin yüzde yirmi beşi kadar her ay stopaj vergisi oluşacaktır.  Buna ilaveten, personel var ise, personellerin gelir vergileri bu beyannamede oluşmaktadır.  Personeli olan firmalar bu beyannameyi her ay vermekle mükelleftir.    Personeli olmayan firmalar ise, bu beyannameyi üç ayda bir verebilmektedir.   Beyanname her gönderildinde (aylık ise ayda bir, üç aylık ise üç ayda bir ) ayrıca 230,70 TL  damga vergisi hesaplanmaktadır.

 

Not:   İşyeri kendine air olan firmalar veya işyeri kiralık olupta her ay kira bedeli için fatura alan firmalar kira için stopaj  ödememektedir.

 

c- Kurum geçici verginin damga vergisi ; Her Üç ayda bir 393,90 TL olarak ödenmektedir.

 

d- Kurumlar Vergisisinin damga vergisi ; yılda bir 393,90 TL olarak oluşmaktadır.  Rakam her yıl değişmektedir.

 

e- Muhasebe Defterlerinin Tasdik giderleri ile kırtasiye bilişim giderleri katılım payı; 2.500 TL civarında düşünebilirsiniz. Şirketin kurulduğu yılı takip eden sonraki yıllarda, yılda bir defa ödenmektedir.

 

2- Muhasebe Defter tutma hizmet bedeli ; Muhasebe hizmet sözleşmeleri yıllık olarak yapılmakta, ödemeler anlaşmaya bağlı olarak, aylık, altı aylık veya yıllık gibi periyotlarda ödenmektedir.   Limited şirketin büyüklüğü, fatura sayısı, personel sayısı ve iş hacmi gibi kriterlere göre belirlenmektedir. Teklif sorabilirsiniz.

 

3- İşyerinizin kira bedeli ; İşyeri kira bedeli ‘de , limited şirketinizde hiçbir ticari faaliyet olmasa bile her ay ödenmesi gereken önemli bir maliyet kalemidir. Bu gider kalemi, işyerinizin büyüklüğü, lokasyonu gibi özelliklere göre, şirketinize özel değişmektedir.

 

4 – Ticaret odası üyelik aidatları ; Limited şirketler, kuruluştan itibaren ticaret odasına üye olarak kurulmaktadır. Yani, ticaret odası üyeliği isteğe bağlı değil, zorunluluktur.  Bağlı olduğunuz ticaret odasına göre, yılda bir ödenmektedir.  2023 yılı verilene göre, yıllık ortalama 600 TL – 700 TL gibi düşünebilirsiniz.

 

Limited şirketin sabit giderlerini özetleyecek olursak, hiç ticari faaliyet olmasa bile, 2023 yılındaki minimum gereksinimlere göre , (işyeri kira bedeli hariç) , ortalama, aylık 2.000 TL civarı bir maliyet düşünebilirsiniz.

 


LİMİTED ŞİRKETİN AYLIK DEĞİŞKEN GİDERLERİ

 

     Limited şirketin değişken giderleri, şirketin gelir – gider durumu, personel hacmi, fatura sayısı gibi kriterler göre, tamamen şirkete özel oluşan maliyetlerdir.


2023 yılındaki verilerler bir limited şirketin değişken giderler aşağıdaki gibidir ;

 

1 - Katma Değer Vergisi (KDV)  ;  Limited şirketin KDV ödeme yükümlülüğü, her ay satışlar, alışlar ve giderlerin durumunagöre oluşmaktadır.


       Firmanızın kestiği faturalardaki KDV yükümlülüğü, esasında devlet adına tahsil edilen ek bir vergidir.  Yani, katma değer vergisi, satışlarınızda mal ve hizmetinizin değerine ek olarak hesaplanır ve müşteriden tahsil edilir. Müşteriden tahsil edilen bu vergiler ‘den, mal-hizmet alış faturalarınızdaki, ödemiş olduğunuz KDV ‘ler düşülmektedir. Mal ve hizmet alış faturalarnız ile çeşitli gider faturalarınızda ödemiş olduğunuz KDV ‘ler düşüldükten sonra , kalan KDV bedeli devlete ödenmektedir.

 

      Kabaca ; aylık satış faturalarınızdaki KDV toplamı, aylık gider faturalarınızdaki KDV toplamından fazla ise,  fazla olan kısmı kadar KDV yükümlülüğü oluşacaktır.

 

2 - Kurumlar Vergisi ; Kurumlar vergisi şirketin gelirlerinden alınan gelir vergisini ifade etmektedir. Şirketin gelirlerine göre net karı üzerinden alınmaktadır.  2023 yılında kurumlar vergisi oranı %23 ‘dür.

 

    Kabaca ; Limited şiretinizin gelirleri toplamından, giderleri ve maliyet toplamı düşüldükten sonra, kalan net kar üzerinden , yüzde yirmi (%20) oranında hesaplanmaktadır.  Her üç ayda bir gelir gider durumunuza göre hesaplanmaktadır.

 

3 – Personel Sigorta primleri ;  Limited şirketinizde personel istihdam etmeniz durumunda, her personel için, aylık sigorta primleri hesaplanacaktır.  Sigorta prim ödemeleri, personellerin net maaşına göre hesaplanmaktadır. 

 

        2023 yılı verilene göre,  8.500 TL  asgari ücretle çalışan bir personelin aylık sigorta primi , yaklaşık 3.259 TL ‘dir.  Sigorta primi, personel maaşının arttığı oranda artmaktadır.  Ek olarak,  sigorta primlerini her ay düzenli ödeyen ve SGK ‘ya borcu olmayan şirketlere, her ay net sigorta priminin yaklaşık yüzde onu civarında, her ay indirim verilmektedir.

 

4 – Personel Gelir Vergileri ;  Yapılan son değişikliklerle, asgari ücretle çalışanların maaşları gelir vergisinden muaftır tutulmuştur.  Yani , asgari ücretliler için, gelir vergisi oluşmamaktadır.  Lakin, asgari ücretin üzerinde ücret alınması durumunda, asgari ücreti üzerindeki fazla olan kısmı üzerinden gelir vergisi hesaplanmaktadır.

 

Örneğin ;  Asgari ücretin, net 8.500 TL olduğu dönemde ,  net maaşı olan 11.000 TL olan personelin , aylık maaşının 2.500 TL ‘lik kısmı üzerinden gelir vergisi oluşmaktadır. Personel gelir vergisi oranı yüzde on beşten (%15) ‘ten başlamaktadır.  Yıl içerisinde elde edilen gelir arttıkça, gelir vergisi dilimlerine göre vergi oranıda artmaktadır.

 

 

ÖZETLEYECEK OLURSAK ;  2023 Yılı asgari verilerine göre,  bir limited şirketin, hiçbir ticari faaliyeti olmasa bile,  aylık muhasebe defter tutma ücretleri ve aylık damga vergileri için,  aylık 2.000 TL gider kalemleri oluşmaktadır.

 


LİMİTED ŞİRKETLERİN MALİ MÜŞAVİR MUHASEBECİ İLE ÇALIŞMASI ZORUNLU MU ?

 

        Vergi kanunlarımıza göre, bazı istisnalar hariç kayıtlı tüm şirketlerin muhasebe defter tutma  süreçlerinin yapılması ve her ay vergi beyannamelerinin gönderilmesi zorunludur.  Vergi beyannamelerini göndermeye ise Mali Müşavir ‘ler yetkilidir. Mali Müşavir olmadan vergi beyannameleri gönderilememektedir.

 

        Yani , şirketinizde hiçbir faaliyet olmasa bile, Mali Müşavir ile çalışmak yasal bir gerekliliktir. Muhasebe defter tutma işleri yapılmayan, vergi beyannameleri gönderilmeyen şirketlere, her ay yaklaşık 8.000 TL gibi rakamlara ulaşan mali cezalar kesilmektedir. Bu ceza, vergi beyannameleri gönderilmeyen her ay için ayrı ayrı kesilmektedir.

 

      Diğer yandan, işinde tecrübeli bir Mali Müşavir, şirketinizin yasal açıdan sağlıklı bir zeminde kurulmasını sağlayacak, gerekli yasal bildirimlerini yapacak, işinizi mali risklere karşı koruyacak ve size yol gösterecektir.  Şirketlere sunulan çeşitli , teşvik, indirim ve vergi muafiyetlerinden faydalanmanızı sağlayacaktır.

 

 

LİMİTED ŞİRKET GİDERLERİ NASIL DÜŞÜRÜLÜR ? 

 

  Limited şirketinizin giderleri nasıl düşürülür, masraflardan nasıl tasarruf edilir, gelirler nasıl arttırılır gibi soruların cevaplarını arıyorsanız, aşağıdaki fikirler sizin için faydalı olabilir.

 

1 – Sanal ofis kullanımı

 

          Limited şirketiniz için fiziki bir işyerine ihtiyacınız yok ise, sanal ofis kullanımı çok uygun maliyetli bir alternatiftir. Sanal ofis kullanımı için alınacak faturayı limited şirketinizde gider olarak gösterebilirsiniz . Ayrıca stopaj ödemezsiniz.


2 – Dış kaynak kullanımı

 

              Belli bir bilgi birikimi ve uzmanlık gerektiren alanlarda, bu konuda tecrübeli bir uzman istihdam etmek yerine bu konuda hizmet veren dış kaynak firmalarından hizmet almak daha uygun maliyetli bir çözümdür.

 

                  Örneğin, limited şirketinizde beş kişiyi istisham ettiğinizi düşünelim. Personellerinizin iş  kanunu kapsamında bordrolama ve SGK süreçlerinin takibi için uzman bir personel istihdam etmenin maliyeti yüksek olacaktır. Bunun yerine, bordrolama dış kaynak hizmetleri veren mali müşavirlik firmalarından destek almak, maliyetinizi, yaklaşık beşte bir oranında düşürecektir.

 

                 Bordrolama-SGK süreçleri, pazarlama-reklam, bilişim himzetleri, web site tasarımı, çağrı merkezi süreçleri gibi konularda , uzman bir ekibe sahip servis sağlayıcılarından alacağınız dış kaynak hizmetleri, hem maliyetlerinizi düşürecek hemde kendi iş alanınıza odaklanmanızı sağlayacak, bu sayede uzun vadede daha çok gelir elde etmenizi sağlayacaktır. 

 

3- Hibrit çalışma modeline geçmek

 

            Geleneksel çalışma modelinin aksine, hibrit çalışma modeline geçmek , işletme giderlerinden tasarruf etmenizi sağlayabilir.  Personellerinizi hem uzaktan, hem de ofiste çalışabilecekleri hibrit bir çalışma modeline geçirerek daha küçük bir ofis ile yola devam edebilirsiniz.

 


4 – Nakit ödeme yerine takas kullanımı

 

        İşletme giderlerinden tasarruf sağlamanın ve gelirleri arttırmanın, çok fazla dikat edilmeyen bir diğer yöntemi takas yapmaktır.  Satın alacağınız mal ve hizmetler için, tedarikçi firmalara kendi mal ve hizmetlerinizi teklif olarak sunabilirisiniz.

 

5 – Teknoloji kullanımı

 

         İşletme faaliyetleriniz için pek çok alanda teknolojiden faydalanmak, hem zamandan hemde maliyetlerden tasarruf etmenize yardımcı olacaktır.

 

           Örneğin ürünlerinizi satmak için e-ticaret sitelerinde mağaza açmak, fiziki bir mağaza açmaya kıyasla çok daha düşük maliyetli bir alternatiftir. 

 

          Başka bir örnek ; Müşteriler, tedarikçiler veya işe alım süreçlerinde personel adayları ile video konferans yöntemi ile görüşme yapmak , maliyetlerden tasarruf etmenizi kolaylaştıracaktır. 





                                                                                                                                                                                       

Etiket;  Limited şirketin aylık giderleri, ltd. aylık masraflar,  ltd. 'nin aylık harcamalar, limited şirket muhasebe ücretleri, limited şirket aylık vergileri