BESLENME DANIŞMANLIĞI ŞİRKETİ KURULUŞ MALİYETİ VE GEREKLİ İZİNLER

  • 27.03.2024

BESLENME DANIŞMANLIĞI ŞİRKETİ KURULUŞ MALİYETİ VE GEREKLİ İZİNLER

 

 

            Beslenme Danışmanlığı şirketi hakkında her şey bu makalemizde. Beslenme Danışmanlığı şirketinin kuruluş maliyeti nedir ?  gerekli izinler nelerdir ? gibi soruların cevaplarını arıyorsanız, bu makalemizde bununla ilgili tüm ayrıntılarını ele alacağız.  

 

             Beslenme Danışmanlığı şirketi kuruluşuna ilişkin girişimcilerin en çok merak ettiği sorular ; Beslenme Danışmanlığı şirketi nasıl kurulur?  Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için hangi belgeler gereklidir ?  Beslenme Danışmanlığı şirketi kuruluş giderleri ne kadar? Beslenme Danışmanlığı şirketi kayıt ücretleri ne kadar ? Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için hangi izinleri almalıyım? Beslenme Danışmanlığı şirketi vergi levhası kaç günde çıkar? Tek kişi olarak Beslenme Danışmanlığı şirketi kurabilir miyim ? Beslenme Danışmanlığı şirketi aylık masrafları ne kadar ? gibi sorulardır.

 

           Beslenme Danışmanlığı şirketinin kuruluşu hakkında, sizde bu ve benzeri detayları merak ediyorsanız, en güncel verilerle hazırlamış olduğumuz bu makalenin size bir yol haritası sunmasını ve rehberlik etmesini umuyoruz.   

 

             Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için aşağıdaki adımları takip etmeniz, süreci hızlı ve sağlık bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Ancak, bilindiği üzere yasal mevzuatımız dinamik bir yapıda ve her gün yeni kanunlar çıkarılmaktadır. Bu sebeple Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmaya karar verdiğinizde mevzuat kapsamında bir takım değişiklikler olabileceğini belirtmekte fayda var.

 

 

 

BESLENME DANIŞMANLIĞI ŞİRKETİNİN KURULUŞ İŞLEMLERİ

 

 

1. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirin Belirlenmesi

 

             Beslenme Danışmanlığı şirketi kuruluşu için, öncelikle, tecrübeli bir mali müşavirle irtibata geçmeli, şirketin kuruluşu ve muhasebe süreçleri için anlaşma yapmalısınız.

 

               Beslenme Danışmanlığı şirketinin muhasebe süreçleri, vergi beyannamelerinin hazırlanması ve gönderilmesinde Mali Müşavirler yetkili olduğundan, bir Mali Müşavirle çalışmak yasal bir gerekliliktir.

 

                 İşinde tecrübeli bir mali müşavir , Beslenme Danışmanlığı şirketinizin yasal açıdan sağlıklı bir şekilde kurulmasını sağlayacak, işinizi mali risklere karşı koruyacaktır. Size resmi konularda rehberlik edecek ve yol gösterecektir.

 

 

   2.  Beslenme Danışmanlığı şirketi için hangi tür şirketi tercih etmeliyim

 

         Beslenme Danışmanlığı şirketiniz için şahıs şirketini tercih edebileceğiniz gibi,  daha prestijli olması için Limited şirket veya Anonim şirket gibi sermaye şirketlerinden birini de tercih edebilirsiniz.

               Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için, şahıs şirketleri, düşük kurulum giderleri sebebiyle, çoğunlukla küçük ölçekli faaliyetler için tercih edilmektedir.

 

            Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için Türkiye ‘de en çok tercih edilen şirket türü Limited şirketl türüdür. Limited şirketler çok daha prestijli olduğu için ve sabit kurumlar vergisi oranı olması sebebiyle çokca tercih edilmektedir.

 

             Peki , Beslenme Danışmanlığı şirketi için şahıs şirketi mi daha avantajlı, Limited şirket mi daha avantajlıdır ? Tam da bu noktada şirketinizin elde edeceği kar miktarı önemli olmaktadır.  Bizim tavsiyemiz,  bir yıl içerisinde elde edeceğiniz net kar  (2023 yılı verilerine göre ) 70.000 TL ve daha düşük ise , şahıs şirketini tercih etmek maddi anlamda daha avantajlı olacaktır.

 

           Ancak, net karınız 70.000 TL ve üzerinde olacak ise,  sabit vergi oranlı olması yönünden Limited şirket daha avantajlı olacaktır.  Çünkü, şahıs şirketlerinde, gelir arttıkça gelir vergisi oranı %40 ‘a kadar yükselmektedir.  Limited şirketlerde gelir ne kadar olursa olsun , gelir üzerinden alınan kurumlar vergisi sabit %20 ‘dir .

 

 

3. Beslenme Danışmanlığı şirketinin kuruluş adresinin belirlenmesi

 

         Kanunlarımıza göre, bir işyeri adresi olmaksızın şirket tescili yapılamamaktadır. Bundan dolayı, şirket kuruluşu yaparken, Beslenme Danışmanlığı şirketinizin kayıt edileceği yasal iş adresini belirlemelisiniz.

 

      Beslenme Danışmanlığı şirketiniz için, bir ofis veya dükkan kiralayabilirsiniz.  Eğer bir dükkana ihtiyacınız yok ise, daha uygun maliyetli bir alternatif olan sanal ofis adreside tercih edebilirsiniz. Sanal ofis adresi kullanımı yasaldır. Çok uygun maliyetli bir alternatif olduğundan Beslenme Danışmanlığı şirketi kuran girişimciler tarafından çokca tercih edilmektedir.

 

 

4. Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için toplam maliyeti ne kadar?

 

    Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için gerekli toplam maliyeti,  şirket türüne göre değişmektedir.

 

       Şahıs şirketi tercih edilirse, 2023 yılındaki minimum gereksinimler ile yaklaşık 900 TL civarı bir maliyetle şirketinizin kuruluşunu yapabilir, vergi levhanızı çıkarabilirsiniz.   

 

        Limited şirket tercih edilirse,  2023 yılındaki minimum gider kalemlerine göre, yaklaşık 5.500 TL civarı bir maliyetle Limited şirket olarak Beslenme Danışmanlığı şirketinizin kuruluşunu yapabilirsiniz.    

 

           Anonim Şirketi tercih edilmesi durumunda ise,  2023 yılındaki minimum maliyetlere göre,yaklaşık 6.500 TL  civarı bir maliyetle kuruluş yapabilirsiniz. Anonim şirketlerin kuruluşunda sermayenin en az dörtte birinin bloke edilmesi zorunluluğu bulunmaktadır.  Tescil sonrası sermaye bedeli aynı gün bankadan geri çekilebileceğinden, maliyete eklenmemiştir.

 

 

5. Beslenme Danışmanlığı şirketinin kuruluşu kaç günde tamamlanır ?

 

    Beslenme Danışmanlığı şahıs şirketinin kuruluş işlemi bir günde yapılabilmekte, aynı gün içerisinde vergi levhası çıkarılabilmektedir.

 

      Limited şirketlerin kuruluş işlemleri yakalşık 3 veya 4 iş günü sürmektedir.,   Anonim şirket tercih edilirse, ortalama 4 veya beş iş günü içinde süreçler tamamlanmaktadır.

 

 

6. Beslenme Danışmanlığı şirketi kuruluşu için gerekli belgeler nelerdir?

 

     Beslenme Danışmanlığı şirketi tescil işlemleri için gerekli belgeler ;

 

-Kurucunun kimlik fotokopisi

- Üç adet fotoğraf (arka plan beyaz)

- İşyeri kira sözleşmesi

- Kurucunun e-devlet şifresi (Tescil işleminin onayı için )

 

 

7. Beslenme Danışmanlığı şirketi aylık masrafları nelerdir ?

 

  Beslenme Danışmanlığı şirketinizin tescilinden sonra, HİÇ FATURA KESMESENİZ BİLE, bazı aylık ve dönemsel ücretler olacaktır. Masraflardan bazıları sabit olarak her ay oluşmaktadır.

 

   Bazı giderler ise, Beslenme Danışmanlığı şirketinin büyüklüğü, fatura sayısı, personel sayısı gibi kriterlere göre değişmektedir.  

 

     Beslenme Danışmanlığı şirketinin aylık sabit masrafları şunlardır (2024)  ;

 

-       KDV DAMGA VERGİSİ ; 308  TL (aylık)

-       Geçici DAMGA VERGİSİ ; 624,10  TL  (üç aylık)

-       Stopaj Vergisi DAMGA VERGİSİ ; 1.100-1.300 TL civarında hesaplayabilirsiniz.   (Üç aylık. Ancak, personel varsa beyanname her ay verilmektedir.)

-       Muhasebeci Ücreti ; Aylık. Şirketin türü, işçi sayısı, fatura sayısı gibi kriterlere göre belirlenir.Fiyat sorunuz)  

-       Defter tasdik noter masrafları ve yıllık gider katılım payı ; Şirket büyüklüğü ve özelliklerine göre değişmektedir.

 

ÖNEMLİ ; Bu masraflar, hiç satış faturası olmayan bir Beslenme Danışmanlığı şirketinin aylık sabit masraflarıdır.  Ek olarak, şirketin büyüklüğü , fatura sayısı, gelir miktarı, personel sayısı gibi kriterlere göre oluşan, şirketin faaliyet hacminin büyüklüğüne göre masraflar olacaktır.  

 

 

8. Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için gerekli izinler nelerdir?

 

            Beslenme Danışmanlığı şirketinin tescil işlemlerinde, ticaret odasına kayıt, vergi dairesi kaydı,  personel alınacaksa çalıştırılacaksa SGK işyeri tescili tarafımızdan yapılmaktadır.

 

             Beslenme Danışmanlığı şirketiniz için fiziki bir işyeri/dükkanınız var ise,  şirketin tescilinden sonra bağlı olduğunuz belediyeye işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı başvurusu yapmalısınız. İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı için gerekli belgeler, belediyeden belediyeye göre bazı farklılıklar gösterebilmektedir.  Bağlı bulunduğunuz belediyenin web sitesinden gerekli belgelerin kontrol edilmesi faydalı olacaktır.

 

 

9. Beslenme Danışmanlığı şirketinde işçi çalıştırmak zorunlu mu?

 

        Beslenme Danışmanlığı şirketi kurduktan sonra işçi çalıştırmak gibi bir zorunluluk yoktur. Eğer işçiye  ihtiyacınız yok ise, kurucu olarak faaliyetleri kendiniz icra edebilirsiniz.  Tek başınıza şirketinizi kurabilir ve ticari işlemlerde  bulunabilirsiniz.

 

 

10. Beslenme Danışmanlığı şirketi açmak için sermaye gerekli mi?

 

   Beslenme Danışmanlığı işiniz için, şahıs şirketi veya Limited şirket olarak kuruluş yaparsanız, şirketin kuruluş işlemleri sırasında BANKAYA SERMAYE YATIRMA ZORUNLULUĞU YOKTUR.

 

          Limited şirketlerde kuruluşunda, minimum 10.000 TL sermaye şartı vardır.  Ancak, bu sermaye bedeline kuruluş sürecinde gerek yoktur.  Limited şirketinizi kurduktan sonra, şirketiniz için banka hesabı açabilirsiniz. Ve kanunlara göre, şirket sermayesini 2 yıl içerisinde şirketin banka hesabına yatırabilirsiniz.

 

            Anonim şirketi tercih edilirse, şirket sermayesinin en az dörtte biri (%25), şirketin kuruluş işlemleri sürecinde  hazırda olmalıdır. Anonim şirket kurmak için gerekli minimum sermaye 50.000 TL‘dir.  50.000 TL sermayeli bir Anonim şirketin kuruluş sürecinde, en az 12.500 TL ’nin,  banka hesabına bloke ettirilmesi gereklidir.  

 

 

 

                    

Beslenme Danışmanlığı, Beslenme Danışmanlığı açmak, şirket, kuruluş, maliyetler, Beslenme Danışmanlığı şirketi nasıl kurulur?  Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için gerekli belgeler nelerdir? Beslenme Danışmanlığı şirketi kuruluş maliyeti ne kadar? Beslenme Danışmanlığı şirketi  açılış ücretleri? Beslenme Danışmanlığı şirketi kurmak için gerekli izinler? Beslenme Danışmanlığı şirketi kaç günde kurulur? Tek kişi Beslenme Danışmanlığı şirketi kurabilir mi? Beslenme Danışmanlığı şirketinin aylık giderleri ne kadar?