ÇAĞRI MERKEZİ ŞİRKETİ KURULUŞ
MALİYETİ VE GEREKLİ İZİNLER
Çağrı merkezi şirketi hakkında her
şey bu makalemizde. Çağrı merkezi şirketiinin kuruluş maliyeti nedir ? gerekli izinler nelerdir ? gibi soruların cevaplarını
arıyorsanız, bu makalemizde bununla ilgili tüm ayrıntılarını ele alacağız.
Çağrı merkezi şirketi kuruluşuna
ilişkin girişimcilerin en çok merak ettiği sorular ; Çağrı merkezi şirketi nasıl kurulur? Çağrı merkezi şirketi kurmak için hangi
belgeler gereklidir ? Çağrı merkezi
şirketi kuruluş giderleri ne kadar? Çağrı merkezi şirketi kayıt ücretleri ne
kadar ? Çağrı merkezi şirketi kurmak için hangi izinleri almalıyım? Çağrı
merkezi şirketi vergi levhası kaç günde çıkar? Tek kişi olarak Çağrı merkezi
şirketi kurabilir miyim ? Çağrı merkezi şirketi aylık masrafları ne kadar ?
gibi sorulardır.
Çağrı merkezi şirketiinin kuruluşu
hakkında, sizde bu ve benzeri detayları merak ediyorsanız, en güncel verilerle
hazırlamış olduğumuz bu makalenin size bir yol haritası sunmasını ve rehberlik
etmesini umuyoruz.
Çağrı merkezi şirketi kurmak için aşağıdaki adımları
takip etmeniz, süreci hızlı ve sağlık bir şekilde tamamlamanıza yardımcı
olacaktır. Ancak, bilindiği üzere yasal mevzuatımız dinamik bir yapıda ve her
gün yeni kanunlar çıkarılmaktadır. Bu sebeple Çağrı merkezi şirketi kurmaya
karar verdiğinizde mevzuat kapsamında bir takım değişiklikler olabileceğini
belirtmekte fayda var.
ÇAĞRI MERKEZİ ŞİRKETNİN
KURULUŞ İŞLEMLERİ
1. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirin Belirlenmesi
Çağrı merkezi şirketi kuruluşu
için, öncelikle, tecrübeli bir mali müşavirle irtibata geçmeli, şirketin
kuruluşu ve muhasebe süreçleri için anlaşma yapmalısınız.
Çağrı merkezi şirketiinin muhasebe
süreçleri, vergi beyannamelerinin hazırlanması ve gönderilmesinde Mali
Müşavirler yetkili olduğundan, bir Mali Müşavirle çalışmak yasal bir
gerekliliktir.
İşinde tecrübeli bir mali
müşavir , Çağrı merkezi şirketiinizin yasal açıdan sağlıklı bir şekilde
kurulmasını sağlayacak, işinizi mali risklere karşı koruyacaktır. Size resmi
konularda rehberlik edecek ve yol gösterecektir.
2. Çağrı merkezi şirketi için
hangi tür şirketi tercih etmeliyim
Çağrı merkezi şirketiniz için şahıs şirketini tercih edebileceğiniz gibi, daha prestijli olması için Limited şirket veya Anonim şirket gibi sermaye şirketlerinden birini de tercih edebilirsiniz.
Çağrı merkezi şirketi kurmak için, şahıs
şirketleri, düşük kurulum giderleri sebebiyle, çoğunlukla küçük ölçekli
faaliyetler için tercih edilmektedir.
Çağrı merkezi şirketi kurmak için
Türkiye ‘de en çok tercih edilen şirket türü Limited şirketl türüdür. Limited
şirketler çok daha prestijli olduğu için ve sabit kurumlar vergisi oranı olması
sebebiyle çokca tercih edilmektedir.
Peki , Çağrı merkezi şirketi için şahıs
şirketi mi daha avantajlı, Limited şirket mi daha avantajlıdır ? Tam da bu
noktada şirketinizin elde edeceği kar miktarı önemli olmaktadır. Bizim tavsiyemiz, bir yıl içerisinde elde edeceğiniz net
kar (2023 yılı verilerine göre ) 70.000
TL ve daha düşük ise , şahıs şirketini tercih etmek maddi anlamda daha
avantajlı olacaktır.
Ancak, net karınız 70.000 TL ve
üzerinde olacak ise, sabit vergi oranlı
olması yönünden Limited şirket daha avantajlı olacaktır. Çünkü, şahıs şirketlerinde, gelir arttıkça
gelir vergisi oranı %40 ‘a kadar yükselmektedir. Limited şirketlerde gelir ne kadar olursa
olsun , gelir üzerinden alınan kurumlar vergisi sabit %20 ‘dir .
3. Çağrı merkezi şirketinin kuruluş
adresinin belirlenmesi
Kanunlarımıza göre, bir işyeri adresi olmaksızın
şirket tescili yapılamamaktadır. Bundan dolayı, şirket kuruluşu yaparken, Çağrı
merkezi şirketiinizin kayıt edileceği yasal iş adresini belirlemelisiniz.
Çağrı merkezi şirketiniz için, bir ofis
veya dükkan kiralayabilirsiniz. Eğer bir
dükkana ihtiyacınız yok ise, daha uygun maliyetli bir alternatif olan sanal
ofis adreside tercih edebilirsiniz. Sanal ofis adresi kullanımı yasaldır. Çok
uygun maliyetli bir alternatif olduğundan Çağrı merkezi şirketi kuran girişimciler
tarafından çokca tercih edilmektedir.
4. Çağrı merkezi şirketi kurmak için
toplam maliyeti ne kadar?
Çağrı merkezi şirketi kurmak için gerekli
toplam maliyeti, şirket türüne göre
değişmektedir.
Şahıs şirketi tercih edilirse, 2023
yılındaki minimum gereksinimler ile yaklaşık 900 TL civarı bir maliyetle şirketinizin
kuruluşunu yapabilir, vergi levhanızı çıkarabilirsiniz.
Limited şirket tercih edilirse,
2023 yılındaki minimum gider kalemlerine göre, yaklaşık 5.500 TL civarı bir
maliyetle Limited şirket olarak Çağrı merkezi şirketiinizin kuruluşunu
yapabilirsiniz.
Anonim Şirketi tercih edilmesi durumunda
ise, 2023 yılındaki minimum maliyetlere
göre, yaklaşık 6.500 TL civarı bir
maliyetle kuruluş yapabilirsiniz. Anonim şirketlerin kuruluşunda sermayenin en
az dörtte birinin bloke edilmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Tescil sonrası sermaye bedeli aynı gün
bankadan geri çekilebileceğinden, maliyete eklenmemiştir.
5. Çağrı merkezi şirketinin kuruluşu
kaç günde tamamlanır ?
Çağrı merkezi şahıs şirketinin kuruluş
işlemi bir günde yapılabilmekte, aynı gün içerisinde vergi levhası çıkarılabilmektedir.
Limited şirketlerin kuruluş işlemleri
yakalşık 3 veya 4 iş günü sürmektedir., Anonim şirket tercih edilirse, ortalama 4 veya
beş iş günü içinde süreçler tamamlanmaktadır.
6. Çağrı merkezi şirketi kuruluşu için
gerekli belgeler nelerdir?
Çağrı
merkezi şirketi tescil işlemleri için gerekli belgeler ;
-Kurucunun kimlik
fotokopisi
- Üç adet
fotoğraf (arka plan beyaz)
- İşyeri
kira sözleşmesi
- Kurucunun
e-devlet şifresi (Tescil işleminin onayı için )
7. Çağrı merkezi şirketi aylık masrafları
nelerdir ?
Çağrı merkezi şirketinizin tescilinden sonra,
HİÇ FATURA KESMESENİZ BİLE, bazı aylık ve dönemsel ücretler olacaktır. Masraflardan
bazıları sabit olarak her ay oluşmaktadır.
Bazı giderler ise, Çağrı merkezi şirketiinin
büyüklüğü, fatura sayısı, personel sayısı gibi kriterlere göre değişmektedir.
Çağrı merkezi şirketiinin aylık sabit
masrafları şunlardır (2023) ;
-
KDV
DAMGA VERGİSİ ; 194,60 TL (aylık)
-
Geçici
DAMGA VERGİSİ ; 393,90 TL (üç aylık)
-
Stopaj
Vergisi DAMGA VERGİSİ ; 600 TL civarında hesaplayabilirsiniz. (Üç
aylık. Ancak, personel varsa beyanname her ay verilmektedir.)
-
Muhasebeci
Ücreti ; Aylık. Şirketin türü, işçi sayısı, fatura sayısı gibi kriterlere göre belirlenir.Fiyat
sorunuz)
-
Defter
tasdik noter masrafları ve yıllık gider katılım payı ; Şirket büyüklüğü ve özelliklerine
göre değişmektedir.
ÖNEMLİ ; Bu masraflar, hiç satış faturası
olmayan bir Çağrı merkezi şirketiinin aylık sabit masraflarıdır. Ek olarak, şirketin büyüklüğü , fatura
sayısı, gelir miktarı, personel sayısı gibi kriterlere göre oluşan, şirketin
faaliyet hacminin büyüklüğüne göre masraflar olacaktır.
8. Çağrı merkezi
şirketi kurmak için gerekli izinler nelerdir?
Çağrı
merkezi şirketiinin tescil işlemlerinde, ticaret odasına kayıt, vergi dairesi
kaydı, personel alınacaksa çalıştırılacaksa
SGK işyeri tescili tarafımızdan yapılmaktadır.
Çağrı
merkezi şirketiiniz için fiziki bir işyeri/dükkanınız var ise, şirketin tescilinden sonra bağlı olduğunuz
belediyeye işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı başvurusu yapmalısınız. İşyeri
açma ve çalıştırma ruhsatı için gerekli belgeler, belediyeden belediyeye göre
bazı farklılıklar gösterebilmektedir. Bağlı
bulunduğunuz belediyenin web sitesinden gerekli belgelerin kontrol edilmesi
faydalı olacaktır.
9. Çağrı merkezi
şirketiinde işçi çalıştırmak zorunlu mu?
Çağrı merkezi
şirketi kurduktan sonra işçi çalıştırmak gibi bir zorunluluk yoktur. Eğer
işçiye ihtiyacınız yok ise, kurucu
olarak faaliyetleri kendiniz icra edebilirsiniz. Tek başınıza şirketinizi kurabilir ve ticari
işlemlerde bulunabilirsiniz.
10. Çağrı merkezi
şirketi açmak için sermaye gerekli mi?
Çağrı merkezi işiniz
için, şahıs şirketi veya Limited şirket olarak kuruluş yaparsanız, şirketin
kuruluş işlemleri sırasında BANKAYA SERMAYE YATIRMA ZORUNLULUĞU YOKTUR.
Limited
şirketlerde kuruluşunda, minimum 10.000 TL sermaye şartı vardır. Ancak, bu sermaye bedeline kuruluş sürecinde
gerek yoktur. Limited şirketinizi kurduktan
sonra, şirketiniz için banka hesabı açabilirsiniz. Ve kanunlara göre, şirket
sermayesini 2 yıl içerisinde şirketin banka hesabına yatırabilirsiniz.
Anonim şirketi tercih edilirse, şirket sermayesinin en az dörtte biri
(%25), şirketin kuruluş işlemleri sürecinde hazırda olmalıdır. Anonim şirket kurmak
için gerekli minimum sermaye 50.000 TL‘dir.
50.000 TL sermayeli bir Anonim şirketin kuruluş sürecinde, en az 12.500
TL ’nin, banka hesabına bloke
ettirilmesi gereklidir.
Çağrı merkezi, Çağrı merkezi, Çağrı merkezi açmak, şirket, kuruluş, maliyetler, Çağrı merkezi şirketi nasıl kurulur? Çağrı merkezi şirketi kurmak için gerekli belgeler nelerdir? Çağrı merkezi şirketii kuruluş maliyeti ne kadar? Çağrı merkezi şirketii açılış ücretleri? Çağrı merkezi şirketi kurmak için gerekli izinler? Çağrı merkezi şirketi kaç günde kurulur? Tek kişi Çağrı merkezi şirketi kurabilir mi? Çağrı merkezi şirketiinin aylık giderleri ne kadar?