DÜĞÜN & ORGANİZASYON ŞİRKETİ KURULUŞ
MALİYETİ VE GEREKLİ İZİNLER
Düğün & Organizasyon şirketi
hakkında her şey bu makalemizde. Düğün & Organizasyon şirketinin kuruluş
maliyeti nedir ? gerekli izinler
nelerdir ? gibi soruların cevaplarını arıyorsanız, bu makalemizde bununla
ilgili tüm ayrıntılarını ele alacağız.
Düğün & Organizasyon şirketi kuruluşuna
ilişkin girişimcilerin en çok merak ettiği sorular ; Düğün & Organizasyon şirketi nasıl kurulur? Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için hangi
belgeler gereklidir ? Düğün &
Organizasyon şirketi kuruluş giderleri ne kadar? Düğün & Organizasyon şirketi
kayıt ücretleri ne kadar ? Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için hangi
izinleri almalıyım? Düğün & Organizasyon şirketi vergi levhası kaç günde
çıkar? Tek kişi olarak Düğün & Organizasyon şirketi kurabilir miyim ? Düğün
& Organizasyon şirketi aylık masrafları ne kadar ? gibi sorulardır.
Düğün & Organizasyon şirketinin
kuruluşu hakkında, sizde bu ve benzeri detayları merak ediyorsanız, en güncel
verilerle hazırlamış olduğumuz bu makalenin size bir yol haritası sunmasını ve
rehberlik etmesini umuyoruz.
Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için
aşağıdaki adımları takip etmeniz, süreci hızlı ve sağlık bir şekilde
tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Ancak, bilindiği üzere yasal mevzuatımız
dinamik bir yapıda ve her gün yeni kanunlar çıkarılmaktadır. Bu sebeple Düğün
& Organizasyon şirketi kurmaya karar verdiğinizde mevzuat kapsamında bir
takım değişiklikler olabileceğini belirtmekte fayda var.
DÜĞÜN & ORGANİZASYON
ŞİRKETİNİN KURULUŞ İŞLEMLERİ
1. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirin Belirlenmesi
Düğün & Organizasyon şirketi kuruluşu
için, öncelikle, tecrübeli bir mali müşavirle irtibata geçmeli, şirketin
kuruluşu ve muhasebe süreçleri için anlaşma yapmalısınız.
Düğün & Organizasyon şirketinin
muhasebe süreçleri, vergi beyannamelerinin hazırlanması ve gönderilmesinde Mali
Müşavirler yetkili olduğundan, bir Mali Müşavirle çalışmak yasal bir
gerekliliktir.
İşinde tecrübeli bir mali
müşavir , Düğün & Organizasyon şirketinizin yasal açıdan sağlıklı bir
şekilde kurulmasını sağlayacak, işinizi mali risklere karşı koruyacaktır. Size
resmi konularda rehberlik edecek ve yol gösterecektir.
2. Düğün & Organizasyon şirketi
için hangi tür şirketi tercih etmeliyim?
Düğün
& Organizasyon şirketiniz için şahıs şirketini tercih edebileceğiniz
gibi, daha prestijli olması için Limited
şirket veya Anonim şirket gibi sermaye şirketlerinden birini de tercih
edebilirsiniz.
Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için,
şahıs şirketleri, düşük kurulum giderleri sebebiyle, çoğunlukla küçük ölçekli
faaliyetler için tercih edilmektedir.
Düğün & Organizasyon şirketi
kurmak için Türkiye ‘de en çok tercih edilen şirket türü Limited şirketl
türüdür. Limited şirketler çok daha prestijli olduğu için ve sabit kurumlar
vergisi oranı olması sebebiyle çokca tercih edilmektedir.
Peki , Düğün & Organizasyon şirketi
için şahıs şirketi mi daha avantajlı, Limited şirket mi daha avantajlıdır ? Tam
da bu noktada şirketinizin elde edeceği kar miktarı önemli olmaktadır. Bizim tavsiyemiz, bir yıl içerisinde elde edeceğiniz net
kar (2023 yılı verilerine göre ) 70.000
TL ve daha düşük ise , şahıs şirketini tercih etmek maddi anlamda daha
avantajlı olacaktır.
Ancak, net karınız 70.000 TL ve
üzerinde olacak ise, sabit vergi oranlı
olması yönünden Limited şirket daha avantajlı olacaktır. Çünkü, şahıs şirketlerinde, gelir arttıkça
gelir vergisi oranı %40 ‘a kadar yükselmektedir. Limited şirketlerde gelir ne kadar olursa
olsun , gelir üzerinden alınan kurumlar vergisi sabit %20 ‘dir .
3. Düğün & Organizasyon şirketinin
kuruluş adresinin belirlenmesi
Kanunlarımıza göre, bir işyeri adresi olmaksızın
şirket tescili yapılamamaktadır. Bundan dolayı, şirket kuruluşu yaparken, Düğün
& Organizasyon şirketinizin kayıt edileceği yasal iş adresini
belirlemelisiniz.
Düğün & Organizasyon şirketiniz için,
bir ofis veya dükkan kiralayabilirsiniz.
Eğer bir dükkana ihtiyacınız yok ise, daha uygun maliyetli bir
alternatif olan sanal ofis adreside tercih edebilirsiniz. Sanal ofis adresi
kullanımı yasaldır. Çok uygun maliyetli bir alternatif olduğundan Düğün &
Organizasyon şirketi kuran girişimciler tarafından çokca tercih edilmektedir.
4. Düğün & Organizasyon şirketi
kurmak için toplam maliyeti ne kadar?
Düğün & Organizasyon şirketi kurmak
için gerekli toplam maliyeti, şirket
türüne göre değişmektedir.
Şahıs şirketi tercih edilirse, 2023
yılındaki minimum gereksinimler ile yaklaşık 900 TL civarı bir maliyetle şirketinizin
kuruluşunu yapabilir, vergi levhanızı çıkarabilirsiniz.
Limited şirket tercih edilirse,
2023 yılındaki minimum gider kalemlerine göre, yaklaşık 5.500 TL civarı bir
maliyetle Limited şirket olarak Düğün & Organizasyon şirketinizin kuruluşunu
yapabilirsiniz.
Anonim Şirketi tercih edilmesi durumunda
ise, 2023 yılındaki minimum maliyetlere
göre,yaklaşık 6.500 TL civarı bir
maliyetle kuruluş yapabilirsiniz. Anonim şirketlerin kuruluşunda sermayenin en
az dörtte birinin bloke edilmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Tescil sonrası sermaye bedeli aynı gün
bankadan geri çekilebileceğinden, maliyete eklenmemiştir.
5. Düğün & Organizasyon şirketinin
kuruluşu kaç günde tamamlanır ?
Düğün & Organizasyon şahıs şirketinin
kuruluş işlemi bir günde yapılabilmekte, aynı gün içerisinde vergi levhası çıkarılabilmektedir.
Limited şirketlerin kuruluş işlemleri
yakalşık 3 veya 4 iş günü sürmektedir., Anonim şirket tercih edilirse, ortalama 4 veya
beş iş günü içinde süreçler tamamlanmaktadır.
6. Düğün & Organizasyon şirketi
kuruluşu için gerekli belgeler nelerdir?
Düğün & Organizasyon şirketi tescil
işlemleri için gerekli belgeler ;
-Kurucunun kimlik
fotokopisi
- Üç adet
fotoğraf (arka plan beyaz)
- İşyeri
kira sözleşmesi
- Kurucunun
e-devlet şifresi (Tescil işleminin onayı için )
7. Düğün & Organizasyon şirketi aylık
masrafları nelerdir ?
Düğün & Organizasyon şirketinizin tescilinden
sonra, HİÇ FATURA KESMESENİZ BİLE, bazı aylık ve dönemsel ücretler olacaktır. Masraflardan
bazıları sabit olarak her ay oluşmaktadır.
Bazı giderler ise, Düğün & Organizasyon şirketinin
büyüklüğü, fatura sayısı, personel sayısı gibi kriterlere göre değişmektedir.
Düğün & Organizasyon şirketinin aylık
sabit masrafları şunlardır (2023) ;
-
KDV
DAMGA VERGİSİ ; 194,60 TL (aylık)
-
Geçici
DAMGA VERGİSİ ; 393,90 TL (üç aylık)
-
Stopaj
Vergisi DAMGA VERGİSİ ; 600 TL civarında hesaplayabilirsiniz. (Üç
aylık. Ancak, personel varsa beyanname her ay verilmektedir.)
-
Muhasebeci
Ücreti ; Aylık. Şirketin türü, işçi sayısı, fatura sayısı gibi kriterlere göre belirlenir.Fiyat
sorunuz)
-
Defter
tasdik noter masrafları ve yıllık gider katılım payı ; Şirket büyüklüğü ve özelliklerine
göre değişmektedir.
ÖNEMLİ ; Bu masraflar, hiç satış faturası
olmayan bir Düğün & Organizasyon şirketinin aylık sabit masraflarıdır. Ek olarak, şirketin büyüklüğü , fatura
sayısı, gelir miktarı, personel sayısı gibi kriterlere göre oluşan, şirketin
faaliyet hacminin büyüklüğüne göre masraflar olacaktır.
8. Düğün &
Organizasyon şirketi kurmak için gerekli izinler nelerdir?
Düğün &
Organizasyon şirketinin tescil işlemlerinde, ticaret odasına kayıt, vergi
dairesi kaydı, personel alınacaksa çalıştırılacaksa
SGK işyeri tescili tarafımızdan yapılmaktadır.
Düğün
& Organizasyon şirketiniz için fiziki bir işyeri/dükkanınız var ise, şirketin tescilinden sonra bağlı olduğunuz
belediyeye işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı başvurusu yapmalısınız. İşyeri
açma ve çalıştırma ruhsatı için gerekli belgeler, belediyeden belediyeye göre
bazı farklılıklar gösterebilmektedir. Bağlı
bulunduğunuz belediyenin web sitesinden gerekli belgelerin kontrol edilmesi
faydalı olacaktır.
9. Düğün &
Organizasyon şirketinde işçi çalıştırmak zorunlu mu?
Düğün &
Organizasyon şirketi kurduktan sonra işçi çalıştırmak gibi bir zorunluluk
yoktur. Eğer işçiye ihtiyacınız yok ise,
kurucu olarak faaliyetleri kendiniz icra edebilirsiniz. Tek başınıza şirketinizi kurabilir ve ticari
işlemlerde bulunabilirsiniz.
10. Düğün &
Organizasyon şirketi açmak için sermaye gerekli mi?
Düğün &
Organizasyon işiniz için, şahıs şirketi veya Limited şirket olarak kuruluş
yaparsanız, şirketin kuruluş işlemleri sırasında BANKAYA SERMAYE YATIRMA
ZORUNLULUĞU YOKTUR.
Limited
şirketlerde kuruluşunda, minimum 10.000 TL sermaye şartı vardır. Ancak, bu sermaye bedeline kuruluş sürecinde
gerek yoktur. Limited şirketinizi kurduktan
sonra, şirketiniz için banka hesabı açabilirsiniz. Ve kanunlara göre, şirket
sermayesini 2 yıl içerisinde şirketin banka hesabına yatırabilirsiniz.
Anonim şirketi tercih edilirse, şirket sermayesinin en az dörtte biri
(%25), şirketin kuruluş işlemleri sürecinde hazırda olmalıdır. Anonim şirket kurmak
için gerekli minimum sermaye 50.000 TL‘dir.
50.000 TL sermayeli bir Anonim şirketin kuruluş sürecinde, en az 12.500
TL ’nin, banka hesabına bloke
ettirilmesi gereklidir.
Düğün & Organizasyon, Düğün & Organizasyon açmak, şirket, kuruluş,
maliyetler, Düğün & Organizasyon şirketi nasıl kurulur? Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için
gerekli belgeler nelerdir? Düğün & Organizasyon şirketi kuruluş maliyeti ne
kadar? Düğün & Organizasyon şirketi
açılış ücretleri? Düğün & Organizasyon şirketi kurmak için gerekli
izinler? Düğün & Organizasyon şirketi kaç günde kurulur? Tek kişi Düğün
& Organizasyon şirketi kurabilir mi? Düğün & Organizasyon şirketinin
aylık giderleri ne kadar?