LİMİTED ŞİRKET NASIL KURULUR ?

  • 14.05.2023

LİMİTED ŞİRKET NASIL KURULUR?

Güncellendi 15.07.2024


ÖZETLE; LİMİTED ŞİRKETİ KURMAK İÇİN


1- Firma adresinize karar verin (ofis adresi, dükkan adresi, ev adresi, sanal ofis adresi, depo adresi v.b.)

2- Yoksa PTT'den e-devlet şifrenizi alın.

3- Şirket unvanına karar verin. En az bir sektör içermeli. (Tarafımızdan kontrol yapılacaktır.) 

4-Diğer tüm işlemleri bir kaç gün içinde, anahtar teslim olarak tamamlayalım.


 


LİMİTED ŞİRKET KURULUŞ İŞLEMLERİ


    Şirket türü olarak limited şirketler, kuruluş işlemlerinin kolay olması ve ayrıca ticari yönden prestijli olduğundan, Türkiye ‘de, firma sahiplerinin en çok tercih ettiği şirket türüdür.  Yasal mevzuatımızda yapılan güncellemelerle, Limited şirketin kuruluş işlemleri kolaylaştırılmış ve hızlandırılmıştır.


    Limited şirketi tercih eden yatırımcıların ve girişimcilerin en çok sordukları sorular; "Limited şirket nasıl kurulur, limited şirketin kuruluş işlemleri nelerdir, limited şirket kaç günde kurulur, tek ortaklı ltd nasıl kurulur, yabancı ortaklı limited şirket nasıl kurulur, tüzel kişi ortaklı limited şirket nasıl kurulur, limited şirket kurmak için gerekli belgeler nelerdir, limited şirket açmak ne kadar, sanal ofiste limited şirket şirket nasıl kurulur, limited şirket kaç günde hazır olur, limited şirket kaç günde fatura kesebilir, emekliler limited şirket kurabilir mi, başka bir işte çalışanlar limited şirket kurabilir mi, ikamet ettiğim şehirden başka şehirde limited şirket kurabilir miyim, bir kişi birden fazla limited şirket kurabilir mi, limited şirket nasıl açılır, limited şirket kurmak için toplam maliyet ne kadar, limited şirket ana sözleşmesi nasıl hazırlanır, online limited şirket nasıl kurulur, limited şirket kurmak için muhasebeci ile çalışmak zorunlu mu, limited şirket ticaret odası kaydı nasıl yapılır, limited şirket vergi dairesi kaydı nasıl yapılır, limited şirket vergi levhası kaç günde çıkar, limited şirket nedir, 2 ortaklı ltd. nasıl kurulur, tek kişilik limited şirket nasıl kurulur, 1 kişi llimited şirket kurabilirmi, limited şirket açmak için ne gerekli vb. sorulardır. "


    Sizde ilk defa limited şirket kurmak istiyor ve bu tür soruların cevaplarını arıyorsanız, bu makalemizde, limited şirketler hakkında merak edilen tüm konuları ele almaya çalıştık. Ayrıca belirtmek gerekirse, bu sayfada sunulan bilgiler, 2024 yılı gerekliliklere göre hazırlanmış olup, bilgilendirme amaçlı olarak sunulmaktadır. Limited şirketinizin kuruluş süreçleri ve diğer yasal gereklilikler, şirketinizin  sektörüne göre bazı farklılıklar gösterebilir ve ticari faaliyetleriniz kapsamında bazı ek prosedür ve izinler gerekebilir.




LİMİTED ŞİRKET NEDİR?


    Kısaca, limited şirket; tek kişi veya birden fazla gerçek ve tüzel kişi tarafından, belli bir miktar sermaye ile, bir ticaret unvan altında kurulan sermaye şirketidir. Limited şirketler, kayıtlı esas sermayeleri belli olan şirketlerdir. Şirket ortağı veya ortakları, şirketi kurarken taahhüt ettikleri sermaye bedelinin, şirkete ödenmesinden sorumludur. Sigortacılık ve bankacılık faaliyetleri dışında, yasal yönden herhangi bir engeli olmayan her türlü ekonomik amaç ve faaliyet için limited şirket kurulabilmektedir.


    En fazla 50 ortakla kurulabilen limited şirketler, tek kişi tarafından da kurulabilmektedir.  Şirketin faaliyetlerinden ve borçlarından şirketin yasal temsilcisi /müdürü müteselsil olarak sorumludur. Şirket temsilcisi/müdürü olmayan ortakların şirket borçlarına karşı sorumluluğu bulunmamakta, yalnızca taahhüt ettikleri sermaye bedellerini ödemekte yükümlüdürler. 



LİMİTED ŞİRKET KURULUŞ ADIMLARI NELERDİR?


     Limited şirket kurmak istiyor, ancak nereden başlamanız gerektiğini bilmiyorsanız, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz. Bu adımlar, limited şirketinizin kuruluş sürecinin daha sağlıklı olmasına katkı sağlayacaktır. Yalın bir dille ele almaya çalıştığımız bu adımların, az veya çok mutlaka faydalı olacağı kanaatindeyiz. 

 

1. Tecrübeli Bir Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Belirleyin


    Limited şirket kurmaya karar verdiğinizde öncelikli olarak hizmet alınacak Mali Müşavirlik firması belirlenmelidir. Kanunlara göre, tüm şirketler, hiçbir ticari faaliyeti olmasa bile her ay vergi beyannamelerini göndermekle yükümlüdür. Aylık vergi beyannamelerini göndermeyen şirketlere ağır mali cezalar kesilmektedir. Vergi beyannamelerini ise sadece Mali Müşavirler vermeye yetkili olduğundan, bir Mali Müşavirle çalışmanın yasal bir zorunluluk olduğunu söyleyebiliriz.

 

    Tecrübeli ve dinamik bir Mali Müşavirlik ekibi, limited şirketinizin sorunsuz şekilde kurulmasını sağlayacak fuzuli zaman ve maliyet kayıplarınızı önleyecektir. Kanunlarla verilmiş olan çeşitli vergi istisnaları, indirimler ve teşviklerden faydalanmanızı sağlayacak, işinizi mali risklere karşı koruyacaktır.  



2. Limited Şirket İşyeri Adresini Belirleyin


    Limited şirket kuruluşu için bir işyeri adresine ihtiyacınız vardır.  İşyeri adresi olmadan Limited şirket kuruluşu yapılamayacaktır. Limited şirket adresi olarak, fiziki olarak kullandığınız bir ofis adresini kullanabilirsiniz. Ayrıca, ticari sektörünüze uygun olması durumunda ikamet ettiğiniz eviniz veya bir sanal ofis adresi de kullanılabilmektedir. 



3 .  Limited Şirket Kurmak İçin Gerekli Belgeleri Hazırlayın


Limited şirket kurmak için gerekli belgeler şunlardır;

-Kurucunun/kurucuların kimlik fotokopisi

-Kuruluş adresini gösterir kira sözleşmesi

-Kurucunun 3 adet fotoğrafı (arka planı beyaz)

-Yabancı kurucu var ise pasaportunun noter onaylı Türkçe tercümesi- 3 adet

-Yabancı ortağın Türkiye vergi numarası



4. Limited Şirket Ana Sözleşmesi İçin Gerekli Bilgileri Belirleyin

 

-Limited şirket unvanı; Şirket unvanı, daha önce kurulmuş bir şirket ile aynı veya çok benzer olmamalıdır.  Şirket unvanında en az bir sektör olmalıdır. Tarafımızdan gerekli kontroller yapılmaktadır.


-Limited şirket sermayesi ; Limited şirketler minimum 50.000 TL sermaye ile kurulabilmektedir.  Şirketi kurarken sermayenin bloke edilmesi zorunluluğu olmadığından, şirketi kurarken bu tutarın hazır bulunmasına gerek yoktur. Kanunlara göre, limited şirketin ticaret siciline tescilinden sonra, şirketiniz için bir banka hesabı açabilir, şirket sermayesini 24 ay içinde şirketin hesabına yatırabilirsiniz. 


-Limited şirketin yasal temsilcisi / müdürü ;  Limited şirket müdürü, şirketi yasal olarak temsil eden, şirketi sevk ve idare eden kişidir.  Aynı zamanda şirketin ticari faaliyetlerinden yasal olarak sorumlu olan kişidir. Tek pay sahipli limited şirketlerde, şirketin yasal temsilcisi tek pay sahibi kişidir. Birden fazla ortaklı limited şirketlerde ise, şirket ortaklarından en az birisinin, şirket müdürü olarak seçilmesi zorunludur. Birden fazla ortaklı limited şirketlerde, istenirse, aynı zamanda birden fazla yasal temsilci / müdür seçilebilmektedir.


-Limited şirketin sektörü; Şirketin sektörü ve yapılacak ticari faaliyetler belirlenmelidir. Limited şirketlerin ticari faaliyetlerinde kısıtlama yoktur.  Bir limited şirket ile birden fazla iş alanı ve farklı sektörlerde iş yapılabilmektedir. Bu bilgilerin hepsi tarafımızdan kontrol edilmekte ve şirket ana sözleşmesi hazırlanmaktadır. 



5. Limited Şirketin Ticaret Odası Kaydını Yaptırın


    Limited şirketin ticaret odasına kayıt ettirilmesi için gerekli belgeler şunlardır ; 

Ticaret odası başvuru dilekçesi,

Oda kayıt beyannamesi,

Kuruluş bildirim formu,

Şirket Ana sözleşmesi,

Şirket ortaklarının birer adet resimleri, 

Şirket kuruluşu vekaletname ile yapılacaksa, noter onaylı vekaletname aslı


    Bu belgelerin hazırlanmasıyla birlikte, ticaret odasından şirket kuruluş randevusu alınır. Randevu saatinde şirket kurucuları, imza için bizzat ticaret odasına gelmeli, kuruluş vekaletname ile yapılacaksa, vekaleti olan kişi, kimliğiyle hazır bulunmalıdır.



6.Noterden İmza Sirkülerini ve muhasebeci vekaletnamesini çıkartın


    Limited şirket kuruluşunun ticaret sicil gazetesinde ilan edilmesinden sonra, şirketin yasal temsilcisi / müdürü, şirket unvanı altında, temsilci olarak kullanacağı imza örneklerini gösteren noterden imza sirkülerini noterden çıkarmalıdır.  İmza sirküleri , banka hesaplarının açılması, ticari sözleşmeler ve şirketle ilgili tüm resmi i işlemlerde gerekli olacaktır.


    Aynı zamanda, şirketin vergisel ve yasal ödevlerinin sevk ve idaresi için, şirket muhasebecisine şirket unvanı altında bir  muhasebeci vekaleti çıkarılmaktadır. Muhasebe vekaletnamesi, şirketin vergi dairesi, sosyal güvenlik kurumu, belediye gibi resmi kurum ve kuruluşlardaki iş ve işlemlerini yapabilmek için gereklidir. 



7.Limited Şirket Kaşelerini Yaptırın


    Limited şirketinizin tescilinden sonra, ticaret sicil belgeleri ile şirket kaşelerini yaptırabilirsiniz. Şirket kaşeleri, bankacılık işlemleri, iş sözleşmeleri, resmi kurumlara başvuru belgeleri gibi her türlü iş eylemlerinde gerekli olacaktır.  Kaşeleri herhangi bir kırtasiye veya matbaadan yaptırabilirsiniz. 



 8 - Vergi Dairesine Kaydını Yaptırın


    Limited şirketin tescilinden sonra,  vergi dairesi kayıt işlemleri, e-devlet şifresiyle, dijital vergi dairesi sisteminden yapılabilmektedir. Normalde vergi dairesi kayıt işlemlerinin hepsini serbest muhasebeci mali müşavirler yapmaktadır. Resmi işlemler olduğundan, eksiklik veya yapılabilecek küçük hatalarda mali risklere maruz kalabilirsiniz. Bu sebeple, işlemlerin, bu konularda uzman olan Mali Müşavir tarafından yapılması oldukça önemlidir. Serbest muhasebeci mali müşavir, vergi dairesine kayıt için tüm yasal prosedürleri tamamlayacak, şirketinizin tüm yasal ödevlerini takip edecektir. 



9. Perakende satış yapacaksanız Yazarkasa -Pos cihazınızı alın


    Perakende satış yapacaksanız, mağazanıza / işyerinize, perakende satışlarda fiş düzenlemek üzere yazar kasa pos cihazı almalısınız. Perakende satış yapan şirketlere örnek olarak; Restoran, kafe, market, manav, kuruyemiş dükkanı, kırtasiye, nalbur dükkanı, telefoncu dükkanı, ayakkabı mağazası, giyim mağazası gibi her türlü perakende satış yapan şirketler sayılabilir. Yazarkasa pos cihazı satın alındığında, cihazın yetkili servisi gerekli kurumlarını yapacak, yazarkasa fişlerinin kesilmesi yönünde, mağaza görevlisini bilgilendirecektir. 



10- Belediye işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı 

 

    Belediyelerden alınan işyeri açma ve çalıştırma ruhsatlarına ilişkin kanunlar ve yönetmelikler çok geniş kapsamlıdır. Ve bazı uygulamalar belediyeden belediyeye bir takım farklılıklar gösterebilmektedir. Ayrıca, belediyelerin bu konulardaki kararları zaman içerisinde değişebilmekte, farklı kriterler ile prosedürler istenebilmektedir. Bu sebeple, şirketinizin işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı yükümlülüğü bakımından, en güncel ve doğru şekilde, bağlı olduğunuz belediyeden gereklilikler ve yükümlülükler öğrenilebilir. 


Çok kısa şekilde belirtecek olursak;

1- Ticari faaliyetleriniz fiziki bir işyerinde yürütülüyorsa, kanunlara göre bağlı olduğunuz belediyeden işyeri açma ve çalıştırma ruhsat almalısınız. Özellikle gıda sektörü (restoran, kafe, market, kasap, manav gibi), sağlık sektörü (eczane, klinik, muayenehane gibi) , mağazacılık gibi sektörlerde işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı almak önemlidir.


2- Faaliyetleri fiziki bir adreste yürütülmeyen, şirket adresi olarak sanal ofis büro adresi kullanan şirketlerin belediyeden ayrıca bir çalışma ruhsatı alma zorunluluğu yoktur. 


     Diğer taraftan, bazı belediyeler, sorumlu oldukları bölgelerin ihtiyaçları doğrultusunda, bazı faaliyetlere, bazı bölgelerde izin vermeyebilmektedir.  Örneğin, araç trafiğinin yoğun olduğu caddelerde kargo, lojistik, oto galeri, taşımacılık gibi faaliyetlere izin verilmeyebilir. Veya yerleşim yeri olan bölgelerde, üretim - sanayi iş kolundaki işlere izin verilmeyebilir.  Bu nedenle, şirket kurulumundan önce, bağlı olduğunuz belediyeden, işinizle ilgili gerekli yükümlülükleri ve kısıtlamaları öğrenmeniz fuzuli zaman ve maliyet kayıplarınızı önleyecektir. 



11. Sanayiciyseniz (Üretici) Sanayi Odasına Kayıt Yaptırın


Limited şirketininiz faaliyetleri imalat-üretim faaliyetleri ise Sanayi Odasına kaydolması gerekmektedir. Sanayi odasına başvuru için gerekli belgeler ;

Sanayi Odası Başvuru Formu                                                    

Ticaret Sicil Gazetesi

Limited Şirket Müdürü İmza Sirküleri

Noter onaylı Limited şirket ana sözleşmesi


 

LİMİTED ŞİRKET NASIL KURULUR? EN ÇOK SORULANLAR


1- Limited şirket en hızlı nasıl kurulur?


    Limited şirketi hızlı bir şekilde kurmak için öncelikle şirketin kurulacağı yasal adresi belirlemelisiniz. Yani, yasal adres olarak bildirim yapılacak işyeri, büro, ofis veya depoyu kiralamalısınız. Limited şirketiniz için fiziki bir işyerine ihtiyacınız yok ise uygun maliyetler ile sanal ofis adreside kiralayabilirsiniz.  İsterseniz, sanal ofis temini içinde yardımcı olmaktayız.


    Adres belirlendikten sonra, diğer tüm işlemleri birkaç gün içinde hızlıca tamamlamaktayız. İsterseniz, vekaletname ile, ofisimize bile gelmenize gerek kalmadan, tüm işlemleri tamamlamaktayız.



2- Tek kişi limited şirket nasıl kurulur?


    Tek bir kişi olarak, başka bir ortak olmadan limited şirket kurulabilmektedir. Tek kişi limited şirket kurabilmek için,şirket adresinizi belirlediğinizde, diğer tüm işlemler tarafmızca yapılmaktadır.

 


3-Limited şirketi açmak için toplam ne kadar masraf çıkar?

 

    Limited şirketin açılması için oluşan temel masraflar, ticaret sicil tescil ve ilan giderleri, noter giderleri , kuruluş hizmet bedeli, şirket kaşeleridir. 2024 yılındaki asgari gerekliliklere göre, limited şirket kurma maliyeti, 9.000 TL – 10.000 TL ‘den başlamaktadır. Güncel maliyeti öğrenmek için fiyat sorabilirsiniz.  



4-Limited şirket kurmak için sermaye olması şart mı?


    Kanunlara göre, limited şirketler en az 50.000 TL sermaye ile kurulabilmektedir.  ANCAK, Limited şirketin kurulması için, ilk etapta bu sermayenin ödenme veya bnka hesabına bloke etttirilme şartı yoktur. Şirket kurulduktan sonra, iki yıl içinde sermaye ödemesi yapılabilmektedir.

 

    Yani, hiçbir sermaye bedeli ödemeden limited şirketinizi kurabilir ve ticari faaliyetlere başlayabilirsiniz.



5- Sanal ofiste limited şirket nasıl kurulur?


    Sanal ofis adresinde limited şirket kurabilmek için, şirket faaliyetlerinizin sanal ofis kullanımı ile uyumlu olması gerekmektedir. Kanunlara göre sanal ofis kullanımı yönünde herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır. Ancak, bazı sektörlerde kurulan şirketlerin ihtiyaç duyacakları sertifika ve ruhsatlandırmalar için fiziki ofis şartları gerekli olabilmektedir. Örneğin, Ecza deposu şirketi için, bu faaliyetlere uygun, gerekli şartları sağlayan fiziki bişyerinin olması gerekmektedir.



6- Home ofis limited şirket nasıl kurulur? Ev adresinde limited şirket nasıl kurulur?


    Home ofis adresinde limited şirket kurmak için yasal bir kısıtlama yoktur. İkamet ettiğiniz konutun bir odasını şirket adresi olarak gösterebilir, faaliyetlerinizle uyumlu olması koşuluyla, limited şirket kuruluşu yapabilirsiniz. Home ofis şirket kurarken dikkat edilmesi gereken ilk husus; eviniz kira ise, şirket kurduktan sonra, net kira bedelinin dörtte biri (%25) kadar stopaj ödenmesi gerekliliğidir. Örneğin 30.000 TL net kira ödediğiniz evinizde bir şirket kurarsanız, her ay 7.500 TL stopaj vergisi yükümlülüğü olacaktır.



7- Limited şirket açmak kaç günde tamamlanır?


Limited şirket açılış işlemleri, farklı bir gereklilik yok ise, ortalama 3 veya 4 iş günü içinde tamamlanan bir süreçtir. İşyeri adresiniz belliyse, veya sanal ofiste kuruluş yapmak isterseniz, işlemlere başladığımızda 3 gün içinde tüm süreci tamamlamaktayız.

 



8-Aynı işyeri adresinde birden fazla limited şirket kurulabilir mi?

 

Aynı adreste birden fazla limited şirket kurulması yönünde yasal bir kısıtlama bulunmamaktadır. Aynı işyerinde birden fazla şirket kurabilir ticari faaliyetlerinizi yürütebilirsiniz.

 


9- Vekaletname ile limited şirket nasıl kurulur?

 

Limited şirket kuruluşu ve tescili vekaletname ile yapılabilmektedir. Vekaletname ile şirket kurmak için, yakınınızdaki bir noterden, şirket kuruluş vekaletnamesi çıkarmalısınız. Tarafımıza göndereceğiniz vekaletname ile birkaç gün içinde tüm kuruluş işlemlerini tamamlamaktayız.

 


10- 2 ortaklı limited şirket nasıl kurulur?


 İki ortaklı veya daha çok ortaklı limited şirket kurulması için ortaklar arasından, en az bir kişinin şirketin yasal temsilcisi / müdürü olarak belirlenmesi gereklidir.Şirket temsilcisi /müdürü birden fazla da olabilmektedir.  2 veya daha fazla temsilci seçilmesi durumunda, temsilcilerin yetki şekli (münferiden, müştereken) belirlenmelidir.


 Münferiden yetki şeklinde, her iki temsilcide ayrı ayrı tüm işlemleri yapmaya yetkili olmaktadır. Müştereken yetki verilmesi durumunda ise, şirket ile ilgili işlemlerde iki temsilcininde birlikte imzası gerekir.

 


11- Yabancı ortaklı limited şirket nasıl kurulur? 


 Yabancı ortaklı limited şirket kuruluşlarında, ilave olarak yabancı ortağın pasaport tercümesi ve kişisel vergi numarası gerekmektedir. Ek olarak, yabancı ortak Türkçe bilmiyorsa, kuruluş işlemleri, ve noterden alınacak belgeler, yeminli tercüman nezaretinde yapılmaktadır. 



12- Limited şirket kurmak için nereden başlamalıyım?


 Limited şirketinizin kuruluşunu yapmak için ilk etapta işyerinizi (ofis, büro, dükkan, imalathane, depo v.b.) kiralayın.


Fiziki bir işyerine ihtiyacınız yok ise, sanal ofis temini için yardımcı olalım ve  tüm kuruluş işlemlerini, birkaç gün içinde hızlıca tamamlayalım.




                                                                                                                         

Etiket;  Limited şirket nasıl kurulur, limited şirket kaç günde kurulur, limited şirket en hızlı nasıl kurulur, limited şirket vergi levhası kaç günde çıkar, limited şirket kuruluş işlemleri nelerdir, adım adım limited şirket nasıl kurulur, 2024 limited şirket nasıl kurulur, tek kişi limited şirket nasıl kurulur,  vekaletname ile limited şirket nasıl kurulur, sanal ofiste limited şirket nasıl kurulur, yabancı ortaklı limited şirket nasıl kurulur